Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-12-01, 08:33   #1
 
LimeStreets avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: opedstudent
Inlägg: 71
Sharp$: 201


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

LimeStreet - Svensk idrott - (Fotboll, handboll, Ishockey)


Hejsan,

Jag har spelat mer eller mindre allvarligt i ungefär tjugo år. Tidigare var det uteslutande NHL och NBA, men numera fokuserar jag mest på svensk lagidrott.

Jag spelar generellt 2-3 spel per dag och bara singlar. Jag presenterar alla mina spel, allt ni ser här är det jag spelar. De dagar jag inte skriver något här, spelar jag inte.

Precis som de flesta andra här använder jag principen med 1-5 enheter per spel, där 1 är låg chansvärdering och 5 är de starkaste spelen. Det är sällan jag går över 3 enheter per spel och 5 enheter är exceptionella undantagsfall.

Kommentera och kritisera gärna spelen.
LimeStreet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-01, 10:21   #2
 
LimeStreets avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: opedstudent
Inlägg: 71
Sharp$: 201


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Två olika spel kring HV71 - Djurgården idag:

Ogiltigt spel-ID: 641746


Ogiltigt spel-ID: 641745



HV71 har underpresterat en del efter landslagsuppehållet utan att egentligen ha varit direkt dåliga. Många säger att Djurgården har undepresterat hela säsongen, men jag håller inte med. De är inte bättre än 7-8 lag i år.

Enskilda spelare i HV71 är inte nöjda med hur säsongen har sett ut, det är jag tämligen övertygad om. Davidsson, Voutilainen och Falk är alla spelare som har högre krav på sig själva än vad de visat. Förlusten senast mot Brynäs var ett fall framåt, trots allt. I andra perioden visade man hur man kan sätta press och dominera matchbilden.

Jag skulle rentav kunna lira -2.0 och ÖVER 6.5, men låt oss undvika hybris. Ett totaltaggat HV på hemmaplan mot ett lag som står och faller med Jimmie Ölvestad. Ja, tack. Jag tror att vi kommer att landa runt 5-1, 5-2 någonstans.

Senast redigerad av LimeStreet den 2011-12-03 klockan 23:44.
LimeStreet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-01, 10:34   #3
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Gotland
Inlägg: 271
Sharp$: 654

Fotboll Side plays "t
Stats: 39 - 24 - 0
ROI: 136.71%
Vinstprocent: 61.90%

Standard

Vad roligt!!,ska hålla ett öga på dig..

Lycka till!!
robbson11 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-01, 12:48   #4
 
LimeStreets avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: opedstudent
Inlägg: 71
Sharp$: 201


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robbson11 Visa inlägg
Vad roligt!!,ska hålla ett öga på dig..

Lycka till!!
Tack, tack, det känns inspirerande!
LimeStreet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-01, 12:57   #5
 
LimeStreets avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: opedstudent
Inlägg: 71
Sharp$: 201


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kryddar med ytterligare ett spel idag:

Ogiltigt spel-ID: 641890



Det börjar märkas att Växjö till stor del står och faller med enskilda spelare på ett sätt som väl endast kan matchas av Djurgården just nu. När Iggulden och Heikkinen inte producerar står de sig ganska slätt. De har gjort fantastiska värvningar och det är tveklöst så att Iggulden och Gerber är anledningen till att de fortfarande har häng på slutspelsplatserna.

Trots det tycker jag att det börjar visa sig att Växjös trupp i mångt och mycket är spelare som håller ett högt allsvenskt snitt.

Brynäs leder välförtjänt Elitserien och har de individuellt sett bästa spelarna. Jag räknar till 6-7 spelare som avgör matcher i stort sett på egen hand.

Det ska vara stor skillnad på lagen, speciellt med tanke på hur Växjös bärande spelare har sviktat på slutet.

Tvåan känns sund till 2.30.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+1), robbson11 (+1)

Senast redigerad av LimeStreet den 2011-12-03 klockan 23:44.
LimeStreet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-01, 16:14   #6
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Gotland
Inlägg: 271
Sharp$: 654

Fotboll Side plays "t
Stats: 39 - 24 - 0
ROI: 136.71%
Vinstprocent: 61.90%

Standard

Jag gillar spelet på Brynäs, fast jag tog Brynäs @1.909 ML.

Sen har jag ett spel på Frölunda @2.04 ML. Baserat på statistik, enligt mina beräkningar så borde Frölunda vinnare oftare än 49% av gångerna . Så i mina ögon ett värde odds.

Lycka till ikväll!!
robbson11 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-01, 16:31   #7
 
LimeStreets avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: opedstudent
Inlägg: 71
Sharp$: 201


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag är inne på Frölunda också. De stora elefanterna rör på sig och Färjestad-tåget är också på väg att växla upp ordentligt. Får ha lite koll på dem.

Lycka till!

Senast redigerad av LimeStreet den 2011-12-01 klockan 16:36.
LimeStreet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-01, 21:13   #8
 
LimeStreets avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: opedstudent
Inlägg: 71
Sharp$: 201


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Petar in två NHL-spel inatt:

Ogiltigt spel-ID: 642775


Ogiltigt spel-ID: 642769



Carolina, och framförallt Eric Staal, har inga ursäkter längre. Ny tränare, nya förutsättningar. Fyra raka förluster gör att segern rycker allt närmare. Rangers har Biron i kassen, vilket är ett litet minus för dem.

Washington och Pittsburgh är ofta en öppen och målrik tillställning. 13 av de 20 senaste har slutat med 6 mål eller mer. För Washington gäller samma som för Carolina, det finns inga ursäkter längre. Bodreau är borta, så nu är det upp till spelarna att visa att McPhee tog rätt beslut som gav Bruce en tidig golfsäsong.

Senast redigerad av LimeStreet den 2011-12-03 klockan 23:44.
LimeStreet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-01, 21:19   #9
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Gotland
Inlägg: 271
Sharp$: 654

Fotboll Side plays "t
Stats: 39 - 24 - 0
ROI: 136.71%
Vinstprocent: 61.90%

Standard

Överspelet e jag med på, men jag tror Rangers drar längsta stråt mot Carolina.Målsnål historia tror jag.

Lycka till!
robbson11 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-02, 15:53   #10
 
LimeStreets avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: opedstudent
Inlägg: 71
Sharp$: 201


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lite småknackiga spel på sistone. Ska låta NHL vila ett tag. Idag nya tag och Hockeyallsvenskan står på programmet. Jag har hittat ett par spel som lockar direkt:

Ogiltigt spel-ID: 643904


7 av de 8 senaste mötena mellan Almtuna och Rögle har slutat med fem mål eller färre.
3 av Almtunas 6 senaste matcher har slutat med fem mål eller färre.
3 av Rögle 6 senaste matcher har slutat med fem mål eller färre.

Ogiltigt spel-ID: 643918


Här tycker jag oddssättarna sätter oförskämt mycket tilltro till Oskarshamn. Troja har gått rätt okej på slutet. Man får betänka att Troja har mött lag från övre halvan i sina förlustmatcher på slutet (Västerås, Leksand, Mora, Örebro) och faktiskt slagit bottenkollegor som Borås och Tingsryd. Oskarshamn faller i samma kategori som Borås och Tingsryd och att Troja endast skulle ha 24% vinstchans känns verkligen lågt. Jag chansvärderar till 30-35% minst. Oskarshamn har förlorat klart mot bottenlag som Almtuna och Sundsvall och har endast en seger på de 6 senaste. Klar skrällvarning här.

Ogiltigt spel-ID: 643981


Jag gör som Ebba Grön och totalvägrar! Det kan bara inte vara möjligt att det är så här stor skillnad på ettan och tvåan i Division 1 D. Nyköping vann senaste bortamatchen mot Visby och Visby vann senast i Nyköping. Lagen står på samma poäng (46p) i en av de jämnaste division 1-serierna i Sverige. Alla slår alla och det bara MÅSTE finnas värde i ett spel på Nyköping. Med det sagt, Visby kan mycket väl vinna med 6-1...

Senast redigerad av LimeStreet den 2011-12-03 klockan 23:45. Anledning: Lade till Nyköpings HK
LimeStreet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-02, 18:50   #11
 
LimeStreets avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: opedstudent
Inlägg: 71
Sharp$: 201


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Undra om det går att vara mer fel ute i en match än jag är i Almtuna - Rögle?
LimeStreet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-02, 22:53   #12
 
LimeStreets avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: opedstudent
Inlägg: 71
Sharp$: 201


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hade tänkt hoppa NHL inatt, men AdamSmith fick mig på andra tankar. Ryggar hans spel inatt:

Ogiltigt spel-ID: 644582


Ogiltigt spel-ID: 644597



Ryggar även ett spel av befriamig, men petar upp linan till 5.5:

Ogiltigt spel-ID: 644660


Senast redigerad av LimeStreet den 2011-12-03 klockan 23:45. Anledning: Lade till Edmonton - Columbus
LimeStreet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-03, 09:41   #13
 
LimeStreets avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: opedstudent
Inlägg: 71
Sharp$: 201


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Två tidiga spel i Elitserien idag, då jag tror att det eventuellt kan svänga lite i oddsen. Det är inte optimalt att inte få skadelägena, men det ska ha avgörande effekt på de här spelen (hoppas jag):

Ogiltigt spel-ID: 645070


Ogiltigt spel-ID: 645072



MODO har slagit Färjestad endast 3 gånger på de 18 senaste mötena. Statistik säger inte allt, men här är det nog rätt att tala om ett boogey team. Färjestad har dessutom haft den goda smaken att studsa tillbaka efter förluster den här säsongen. Man förlorade hemma mot Timrå senast och det är givetvis inte godkänt. MODO får smaka revanschlustan hos Karlstadpôjkera.

HV71 hade tagit tre poäng mot Djurgården senast om inte Daniel Larsson hade bestämt sig för att leka tvålpojke med ett par minuter kvar i Kinnarps förra omgången. Man släppte inte till speciellt mycket bortsett från Tim Erikssons frilägesmål i slutet på första och det var absolut ett fall framåt. Linköping är inne i en negativ spiral och jag tror inte man bryter den idag heller. 37% på HV71 känns alldeles för lågt. Jag tycker det är 45-50% att de vinner matchen och då tar vi 2.65 hela veckan.

Ogiltigt spel-ID: 645356



Statistik-bet. 5 av Örebros 6 senaste har slutat med 7(!) mål eller mer. Jag har svårt att tro att de skulle slå av på takten. Leksand i gungning i en bygd som alltid tror att man har ett lag för SM-guldet, även de år man inte spelar i Elitserien...

Ogiltigt spel-ID: 645513



Skadeläget i Frölunda gör det här oddset intressant. Andersen, Tolsa och Kahnberg är borta och Joel Lundqvist borta på grund av avstängning. Skrälläge.

Senast redigerad av LimeStreet den 2011-12-03 klockan 23:45. Anledning: Lade till ÖVER-spelet Leksand - Örebro och Växjö.
LimeStreet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-03, 22:54   #14
 
LimeStreets avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: opedstudent
Inlägg: 71
Sharp$: 201


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Efter en galet bra speldag (8 in a row and counting) tar jag sikte mot NHL inatt och uppesittarkväll. Presenterar alla spelen om ett tag.
LimeStreet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-04, 00:02   #15
 
LimeStreets avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: opedstudent
Inlägg: 71
Sharp$: 201


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 646792


Ogiltigt spel-ID: 646789


Ogiltigt spel-ID: 646779



Hedberg och Pavelec i mål för New Jersey och Winnipeg. Senaste matcherna har slutat med en hel del mål för båda lagen.

Carolina har radat upp förluster ett tag nu och segern kommer allt närmare. Hemma mot Pittsburgh har man två raka segrar (5-3 och 4-1).

Boston gjorde något som inte hänt i klubbens historia på 42 år, man gick obesegrade en hel månad. Detta mycket tack vare stark offensiv. I tre möte med Toronto i år har man gjort 6 mål eller fler i samtliga.

Senast redigerad av LimeStreet den 2011-12-04 klockan 09:31.
LimeStreet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td